PUT U KERALU – KOLEVKU AJURVEDE

Upravo se završio moj prvi ajurvedski tretman. Rad na otklanjanju problema u donjem delu kičme. Jutros su me pregledali i saslušali, doktorka AJURVEDSKE medicine i njen suprug, lekar zapadne medicine. Odredili su mi 2 × dnevno razne tehnike masaža, sa idejom da se umiri nervni sistem i otklone problemi sa varenjem. Sutra počinjem da koristim i biljnu medikamentoznu terapiju koja se priprema lokalno.

Na fotografiji: Dr Jisha Anil – doktor ajurvedske medicine i njen suprug Anilkumar – lekar klasične medicine.

OSNOV PROBLEMA KOJE IMAM, JE STRES!
Njemu treba da zahvalim za otežano varenje, osećaj nedostatka vazduha, žareću bolnost u vratu i grlu i masnu i oštećenu jetru.

Jutros sam stigao u divni Akkara Homestay & Ayurveda Centar. To je lepo uređeno imanje sa bogatom ajurvedskom tradicijom, starom 200 godina. Na imanju je nekoliko zaposlenih i majka vlasnika. Otvoreni su i nasmejani.

Od starta sam rekao da želim da učestvujem u kućnim aktivnostima. Ne želim da budem arogantni zapadnjak, već neko ko je krotak i zahvalan.

Klima je tropska i potpuno mi prija, čak i u svetlu činjenice da sam pre 3 dana stigao sa skijanja.
Put do Indije je naporan ali pratila ga je prijatna euforija. Konačno, sa 50 godina, imam mogućnost da putujem, gotovo u bilo koji deo sveta. Spojio sam posao sa željama duše i ugodnostima. Toga sam svestan svakog momenta i blagosiljam divni osećaj.

Stupanje na tlo Kerale, bilo je svojevrsna čarolija. Odjednom te bunovnog i sanjivog zapahne toplota.
Kočin je prvi i jedini aerodrom u svetu koji u potpunosti koristi solarnu energiju. A kako i ne bi, kad je sunca na pretek. Klima je tropska!
Kerala je kolevka ajurvedske medicine. Najjužnija je i najbogatija država u Indiji. U njoj, u harmoniji i uzajamnom poštovanju, žive pripadnici tri glavne konfesije: hindu, hrišćani i muslimani.

Carinik je nasmejan. Popunjava za mene formular jer sam nešto pogrešio. Smeška mi se i želi dobrodošlicu. Obožavam nove ljude na putovanjima. Prema domaćima često imam gneva, jer poznajem model i neproduktivnost mentaliteta, koji me je decenijama držao zatočenim u zoni komfora. Sad kad mogu da putujem, u glavi sam svet, a ne teskobna Srbija.

Na aerodromu, kraj cvetnih žardinjera, u 3h ujutru, čeka me vozač iz ajurvrdskog centra. Pokušavam da uđem u auto na desna vrata i  shvatam…  Sa te strane je volan, a ja sam suvozač.
Vozimo levom stranom i uz put strahujem da ćemo nekog udariti. Onda shvatim da sam samo žrtva dresure jednog sistema, a ovo je drugi, i da su to samo glupa pravila. Poput implantiranih stavova koje pokupimo gledajući tv.

Put je dug i sve vreme osvetljen. Kamioneti sa light show-om, tuk – tuk taksiji, motorcikli… Objekti kraj puta zapušteni, ali imaju nekog šarma. Kako se približavamo destinaciji kolone ljudi šetaju ulicama u 5 ujutru! Pomislim, ovi Indusi su party animal-i!  Od vozača saznajem da je brza šetnja u praskozorje deo rituala zdravog života. Lajkujem i u sebi se radujem novom saznanju.

Stižem na imanje. Budi se i vlasnik. Upoznavanje i zagrljaj. Cvrkut ptica, toplotni talas… Svanjiva… Ne spava mi se. Radostan sam. Pijemo čaj i pričamo. Lepo mi je i na kraju, san me hvata. Odlazim u prelepu komfornu sobu sa velikim ventilatorom iznad kreveta. Probudio sam se sa osećajem da već dugo živim ovde. Ljudi sa imanja će postati moja nova porodica.

Na fotografiji: Kurien Cunnumpurath Kurien – vlasnik ajurvedskog centra, voli kad ga oslovljavaju KC(kej si) 🙂

Akkara Homestay & Ayurveda Centar, dan 3.
Koji sat nakon, više nego ukusnog, doručka leškarim i planiram dan. Uveče ću tuk-tuk taksijem otići do grada, udaljenog oko 3 km.

Dok sunce prži, prve nedelje tretmana, ne preporučuje se kretanje van hlada. Nema veze, ima ga na pretek u okolini. Smešten sam na samoj reci, a dvorište je veliko i lepo uređeno. Unaokolo šuma banana i tropskih biljaka. Atmosfera je opuštajuća, temperatura letnja, prijatna.

Jutros sam imao ajurvedski tretman. Već drugi dan po 2 puta dnevno. Tako će biti i u narednih 13. Opušten sam, lelujav. Nema nervoze ni anksioznosti. Samo ponekad eksplozivne radosti i poletnosti. Svež sam. Rano zaspim. Rano ustajem. Malo jutarnje joge, pa onda masaža. Popodnevno kupanje u toplom ulju sa lekovitim biljem me omami. Odem do susednog objekta, večeram i uvučem se u svoju komfornu sobu i odmaram.

Ajurveda je nežna kao pamuk. Mislio sam da ću biti podvrgnut agresivnim detox tretmanima, ali ovi tretmani su skrojeni po baš po mom habitusu i da pobede moje slabosti. Tokom masaža često zaspim. Ovde me paze i neguju. Prija! Ajurveda te uči da ceniš život i zdravlje. Da voliš sebe, da poštuješ i voliš druge.

Tretmani me pripremaju za introspekciju. Telo se opusti, pa uroniš duboko u sebe. Šalješ ljubav svakoj ćeliji i organu. Intenzivno voliš svoje telo i sebe.
Obezbedio sam internet. Mogu da komuniciram sa spoljnjim svetom. Mogu da vam prenesem sve svoje radosti i spoznaje.
Stanovnici Kerale su vedri i veseli. Juče sam sa Kurienom, vlasnikom centra, bio u nabavci sadnica tropskog voća. Posle smo otišli na vegeterijanski ručak. Zalogaji su slasni, a hrana lagana. Palete boja, egzotika. Serviraju na listu banane. Jedu prstima. Prirodno je. Probao sam i ja, ali sam ipak uzeo kašiku.

Kottayam, Kerala, Indija, dan 6.
Završio se večernji ajurvedski tretman kojim se umiruje nervni sistem u celosti. Nakon njega se osećam kao u bestežinskom stanju. Uzimam biljne, gorke tonike koji se spravljaju na licu mesta od brojnih lekovitih biljaka. Stanje mog organizma i psihe je subjektivno mnogo bolje. Juče sam imao prolaznu minus fazu, koja je normalna tokom terapije. Manifestovala se izlivom besa i nervoze. To me je i nagnalo da odem sasvim rano na spavanje. Probudio sam se čio i veseo u pola 4. Sve do svanuća sam, uz cvrkut ptica i zrikavaca, vežbao pozdrave suncu. Svež sam i odmoran. Ajurveda te vraća unutrašnjem biću i podseća da trebamo povremeno sve podrediti odmoru. Nisam mnogo toga video, jer se u prvoj nedelji tretmana sugeriše neizlaganje suncu.
20. marta mi dolazi dvoje prijatelja, pa ćemo avanturistički putovati duž cele Kerale, autobusima, vozovima i brodovima. Do tad, uživam u poluizolaciji. Hrana je prava inspiracija. Toliko svežeg, egzotičnog voća i povrća, opojnih začina, a sve je vrlo lagano i lako svarljivo. Šanta, majka vlasnika, me tretira kao sina. Svako malo, donosi mi nepoznate voćke i preukusne napitke. Hvalim je na sva usta. Pričam joj kako ću je voditi u Beograd jer me je navikla na bogovsku trpezu. U utorak ću dobiti medikaciju za potpuno čišćenje organizma, što će zahtevati dva dana mirovanja. Neće mi teško pasti. Ništa ne boli. Ceo dan te masiraju, a između masaža ti pružaju beskrajnu i iskrenu ljubav i pažnju. Doktorka mi svako malo pokuca u sobu da me pita kako se osećam, a ja bih konju rep mogao da iščupam. Ovo je kao u detinstvu kad te svi maze i paze. Još malo pa će večera. Radoznao sam, kakve će đakonije sada biti na stolu? Đakonije od kojih se ne goji, već naprotiv,mršavi! A posle slušanje muzike… Sutra je novi dan, još jedan manje do kompletnog isceljenja i nagradnog putovanja. Najveselije avanture tropskim predelima!

Akkara, Kerala, 8. dan ajurvrdskog tretmana.
Šetam dvorištem i fotografišem svoj novi dom, koji vrca nekom lepom i blagom energijom aristokratije.

Nakon laganog, a ukusnog doručka, popio sam šolju mirisne kafe, koja se uzgaja na 100 metara od kuće u kojoj boravim. Sa te plodne močvarne zemlje, potiče i sve drugo, što pojedem i popijem. Zaljubljen sam u taj koncept samoodrživosti domaćinstva. Svi prirodni resursi u službi blagodeti i dobrog zdravlja čoveka.
Kurien C Kurien, najmlađi naslednik imanja, na moje insistiranje, uz zanosni zvuk zrikavaca, sa dubokim poštovanjem, priča o precima… O uglednoj porodici lekara i sveštenika, koja je primila hrišćanstvo pre nekoliko stotina godina. O njihovom znamenitom potomstvu koje je iz svog rodnog grada, usled odmazde indusa, zbog primanja druge vere, bilo pobijeno i desetkovano. Nekolicina njih uspeva da pobegne u mali grad u Kerali i tamo, od poglavara, traže pomilovanje. Mudar čovek proceni da mu intelektualna elita može samo blagodet doneti… Dodeli im pomilovanje i dozvoli da se nasele s druge strane reke (Akkara upravo i znači: preko reke)
Prizori sa ulica gradića Kottayam, u koji su se preci naselili

Od tad (pre 205 godina) počinje progres u uglednoj porodici ajurvedskih lekara i sveštenika. Na njihovoj osavremenjenoj ostavštini, sad boravim i osećem blagoslov i dobrodošlicu, njihovih živih potomaka. Preksonoć su mi sene tih predaka došle i u san, i dopunile priču o familiji. Nikava fantazija, samo neka energija koja je osnažila ispovest od prethodne noći. Sedim u hladu, toplo je. Svestan sam da sam ih upravo ovom pričom, sačuvao od zaborava i odužio se senama ljudi koji si život proživeli u službi progresu i dobrobiti čovečansta..

Odomaćio sam se. Prija mi vedrina na licima meštana grada. Topli su i predusretljivi. Intenzivno maštam i planiram. Krajem oktobra i početkom novembra, vratiću se, ali sa vama. Tada je preko 30°C. Ustajaćemo rano, raditi jogu. Onda doručak, pa tretmani. Po ceo dan smenjivaćemo se na drvenom stolu za masažu. Osetićete i vi tu prijatnost. Bićete lenji, bezbrižni i srećni. Kad završimo tretmane, vodiću vas na putovanje po Kerali. Obići ćemo sve ono što planiram i ja, posle 15-dnevnih kura. Kupaćemo se u okeanu. Krstarićemo rekama, penjati se na planine, obilaziti gradove. Bićete srećni, a za uspomenu ćete poneti dobro zdravlje kući. Znam da ćemo se oper vratiti u Keralu. Jer uvek se u životi vraćamo lepoti koja mami. I dobrom zdravlju koje treba da budr imperativ u životu! Promenićemo način razmišljanja i oglušićemo se o sve želje drugih da nas umore i iscrpe. Postaćemo svoji. Stabilni, prkosni, a opet meki i nasmejani.

SVI ONI KOJI MAŠTAJU O OVAKVOM PUTOVANJU, NEK SE PRIJAVE NA EVENT I PRATE OBAVEŠTENJA. POZOVITE I PRIJATELJE: KLIKNUTI OVDE.

DAĆU SVE OD SEBE DA OBEZBEDIM NAJPOVOLJNIJE CENE TRETMANA I DA ZAJEDNIČKI PRONAĐEMO NAJJEFTINIJE AVIO KARTE

SINIŠA RAČIĆ , aktivniodmor.net
Kontakt: viber i whats app(često sam na putovanjima) +381 60 44 97 111

DVONEDELJNO JEDRENJE JONSKIM MOREM
LEFKADA, 26.08 – 02.09.2023. 02.09.- 09.09.2023. Lefkada, Antipaxos, Paxos, Krf, Sivota, Meganisi, Itaka, Kalamos, Kastos, Atokos. SAMO ZA AVANTURISTE VEDROG DUHA, NIJE PREDVIĐENO ZA TURISTE! DA BISTE JEDRILI SA NAMA, NEOPHODAN JE OPSEŽAN INTERVJU!   Jedrenje je najlepša avantura. Beg iz stereotipnog života, putovanje u geografskom smislu, ali, i duboko u sebe. Istinsko i tanano… Continue reading DVONEDELJNO JEDRENJE JONSKIM MOREM
SEMINAR ZDRAVOG ŽIVOTA SA G.NAZAROVIM U HERCEGOVINI
IVANICA, HERCEGOVINA, 14 – 19. FEBRUAR (Sretenje – praznik u Srbiji) Ivanica se nalazi na potezu između Trebinja (udaljenost 18km) i Dubrovnika (udaljenost 7 km). Karakteriše je neopisivo lep pogled na Jadransko more (zaleđe Dubrovnika), veličanstvena priroda i opojni mirisi mediteranskog lekovitog bilja. Seminar koji suštinski i iz korena menja shvatanje života. Na njemu ćete… Continue reading SEMINAR ZDRAVOG ŽIVOTA SA G.NAZAROVIM U HERCEGOVINI
KRSTARENJE SA BICIKLIZMOM SREDNJIM I SEVERNIM JADRANOM
MARŠUTA 1 ZADAR, PAG, RAB, SV. GRGUR, KRK, CRES, LOŠINJ, OLIB SMENE: I SMENA: 17- 24.06. III SMENA: 29.07-05.08.  V SMENA:19.08-26.08. MARŠUTA 2 ZADAR, PAG, RAB, LOŠINJ, OLIB, MOLAT, DUGI OTOK. SMENE: II SMENA: 24.06 – 01.07 IV SMENA: 05.08 -12.08. SMENE  05.08 – 12.08. I  19.08 – 26.08. OD 01.06. IZNOSE 650 eur  … Continue reading KRSTARENJE SA BICIKLIZMOM SREDNJIM I SEVERNIM JADRANOM